tyc
Messages : 1198 ID en ligne : Xbox live: RaGe Tyc, GGPO: tyc Perso : Rufus, Ken
| Sujet: Hitbox Data SSFIV 8/5/2010, 09:26 | |
| Bon après la frame data (pas intégralement parfaite je vous l'accorde) je vous propose ici du lourd avec les hitbox data de SSFIV c'est à dire la possibilité de voir la façon dont évoluent les hitbox des coups et des personnages frame par frame pour tous les mouvements du jeu. Enjoy!
http://dl.btjunkie.org/torrent/Super-Street-Fighter-4-SSF4-Hitbox-Data/4196097c2b60c106b4ad11301a0f33ac5bcd0dc8e44d/download.torrent
PS: Bon par contre c'est un torrent de 10Go donc si vous avez pas la place je crois qu'il est possible de trouver ça sur Youtube (mais forcément qualité sensiblement inférieure).
Légende des frame data (en anglais pour l'instant, je ferai une petite trad' un peu plus tard):
Solid Yellow boxes:
This represents the physical space that the character is occupying. These do not represent hittable boxes. It is there so the characters, when both are pressing forward, they cannot pass through eachother. Moves that can pass through the opponent, for example, akuma's teleport, that yellow area wil lcompletely disappear so he can pass through the opponents yellow area.
Solid Yellow long horizontal boxes: (author didn't know, but this is probably the box that shows the reach of the blockstate for the opponent. If he is in this reach, he will go to block when walking backwards)
Solid Red boxes: This represents the attack's active hitbox. If this box collides with the opponent's vulnerable box(explained further down), it will register a hit. The data that is shown inside the red hitbox, is not important, they are values representing range/height/etc... basically, important info for the development team only
Solid Green Boxes: This is considered a Projectile Active hitbox. Same rules apply as the red hitbox when it comes to registering a hit.
Solid Blue hitbox: This is a throw's active hitbox. If this throw collides with a throw vulnerable box(explained further down) on the opponent, a throw will be triggered.
Green lined boxes: This represents the character's vulnerable hitbox. If any attack's solid red hitbox or projectile's solid green hitbox collides with the green lined box, a hit will be registered.
Blue lined boxes: This represents the character's vulnerable throwable hitbox. If a throw's Solid Blue hitbox makes contact with A blue Lined box, a throw will be triggered
Red lined boxes: This represents the character's vulnerable hitbox, just like the green lined boxes, but it is invincible to projectile attacks(solid green hitboxes).
Source: Shoryuken.com
Dernière édition par tyc le 9/5/2010, 12:22, édité 1 fois |
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ikar2002
Messages : 71 ID en ligne : Ikar2002 Perso : Akuma/Abel
| Sujet: Re: Hitbox Data SSFIV 9/5/2010, 00:10 | |
| Merci !! je me risque à prendre le fichier... |
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Saunic
Messages : 4394 ID en ligne : XBL/Steam/PS3 : Saunic Perso : Guy, Ibuki, Dhalsim
| Sujet: Re: Hitbox Data SSFIV 9/5/2010, 07:16 | |
| Enorme, tu as la source histoire qu'on puisse comprendre comment ce boulot a été réalisé ? |
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tyc
Messages : 1198 ID en ligne : Xbox live: RaGe Tyc, GGPO: tyc Perso : Rufus, Ken
| Sujet: Re: Hitbox Data SSFIV 9/5/2010, 12:22 | |
| C'est vrai que j'ai oublié de citer la source (pas bien): http://shoryuken.com/showthread.php?t=234787 En revanche ni l'OP ni le readme contenu dans le torrent n'indiquent clairement comment ça a été fait |
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| Sujet: Re: Hitbox Data SSFIV | |
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