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 Hitbox Data SSFIV

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tyc

tyc

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MessageSujet: Hitbox Data SSFIV   Hitbox Data SSFIV I_icon_minitime8/5/2010, 09:26

Bon après la frame data (pas intégralement parfaite je vous l'accorde) je vous propose ici du lourd avec les hitbox data de SSFIV c'est à dire la possibilité de voir la façon dont évoluent les hitbox des coups et des personnages frame par frame pour tous les mouvements du jeu. Enjoy!

http://dl.btjunkie.org/torrent/Super-Street-Fighter-4-SSF4-Hitbox-Data/4196097c2b60c106b4ad11301a0f33ac5bcd0dc8e44d/download.torrent

PS: Bon par contre c'est un torrent de 10Go donc si vous avez pas la place je crois qu'il est possible de trouver ça sur Youtube (mais forcément qualité sensiblement inférieure).

Légende des frame data (en anglais pour l'instant, je ferai une petite trad' un peu plus tard):

Solid Yellow boxes:

This represents the physical space that the character is occupying.
These do not represent hittable boxes. It is there
so the characters, when both are pressing forward, they cannot pass
through eachother. Moves that can pass through
the opponent, for example, akuma's teleport, that yellow area wil
lcompletely disappear so he can pass through the opponents
yellow area.

Solid Yellow long horizontal boxes:
(author didn't know, but this is probably the box that shows the reach
of the blockstate for the opponent. If he is in this reach, he will go
to block when walking backwards)

Solid Red boxes:
This represents the attack's active hitbox. If this box collides with
the opponent's vulnerable box(explained
further down), it will register a hit. The data that is shown inside
the red hitbox, is not important, they are
values representing range/height/etc... basically, important info for
the development team only

Solid Green Boxes:
This is considered a Projectile Active hitbox. Same rules apply as the
red hitbox when it comes to registering a hit.

Solid Blue hitbox:
This is a throw's active hitbox. If this throw collides with a throw
vulnerable box(explained further down) on the
opponent, a throw will be triggered.

Green lined boxes:
This represents the character's vulnerable hitbox. If any attack's
solid red hitbox or projectile's solid green hitbox
collides with the green lined box, a hit will be registered.

Blue lined boxes:
This represents the character's vulnerable throwable hitbox. If a
throw's Solid Blue hitbox makes contact with A blue
Lined box, a throw will be triggered

Red lined boxes:
This represents the character's vulnerable hitbox, just like the green
lined boxes, but it is invincible to projectile
attacks(solid green hitboxes).

Source: Shoryuken.com


Dernière édition par tyc le 9/5/2010, 12:22, édité 1 fois
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ikar2002

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MessageSujet: Re: Hitbox Data SSFIV   Hitbox Data SSFIV I_icon_minitime9/5/2010, 00:10

Merci !! je me risque à prendre le fichier...
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Saunic

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MessageSujet: Re: Hitbox Data SSFIV   Hitbox Data SSFIV I_icon_minitime9/5/2010, 07:16

Enorme, tu as la source histoire qu'on puisse comprendre comment ce boulot a été réalisé ?
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tyc

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ID en ligne : Xbox live: RaGe Tyc, GGPO: tyc
Perso : Rufus, Ken

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MessageSujet: Re: Hitbox Data SSFIV   Hitbox Data SSFIV I_icon_minitime9/5/2010, 12:22

C'est vrai que j'ai oublié de citer la source (pas bien):
http://shoryuken.com/showthread.php?t=234787

En revanche ni l'OP ni le readme contenu dans le torrent n'indiquent clairement comment ça a été fait Sad
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MessageSujet: Re: Hitbox Data SSFIV   Hitbox Data SSFIV I_icon_minitime

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