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 Seth dans l'SSF4 AE, vos commentaires?

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Ulkhror

Ulkhror

Messages : 52
ID en ligne : XBL : Ulkhror
Perso : (Trop mauvais pour avoir un main)

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MessageSujet: Seth dans l'SSF4 AE, vos commentaires?   Seth dans l'SSF4 AE, vos commentaires? I_icon_minitime15/4/2011, 08:39

Salut,

D'après les modifications référencées sur le net concernant Seth dans l'AE :

Citation :
Normal Moves:
• His Toward Jumping Hard Punch's number of active frames is doubled, so it's easier to hit with now.

• Far Standing Medium Kick's active frames were lengthened a little, and his hittable box when he extends his leg horizontally was reduced, so it will function better as a poking tool.

• Close Standing Medium Punch's startup is faster and the total duration of the move is reduced as a result, plus frame advantage on hit was increased, so it got significantly buffed.

• Crouching Hard Punch's start up is slightly faster.

• Crouching Medium Kick has slightly more active frames.

• Neutral Jumping and Jumping Away Hard Punch (Stretchy Arms) now is his Jump Toward Hard Punch animation. The jumping stretchy arms attack has been removed.

Unique Attacks

• His Dive Kick's hitstun and blockstun were decreased, so it's slightly harder to use the move as an offense tool.

• All three Head Stomp moves had their active frames reduced, and the timing to hit all three of them was changed.

Special Moves

• Sonic Boom's recovery was reduced by 1 frame, and EX Sonic Boom's recovery is reduced by 3 frames. Now regular attacks into his regular or EX Sonic Boom, Focus Attack Dash Cancel and a follow up combo are pretty powerful.

• His Spin Kicks (Hyakuretsukyaku) deal more damage and less stun.

Super Move

• Super's invincibility window was lengthened, and "the pursuit priority is increased." [Translator's note: It's assumed this means it will connect more hits against airborne opponents instead of the attack not fully connecting when someone jumps into it.]

Ultras

• Ultra 2's recovery was shortened.

• Full invincibility was changed to 12 frames, and after that Seth is only invincible to projectiles until the end of active frames. In SSF4, according to the frame data, Seth was invincible for the first 88 frames of animation, so this is a significant reduction.

• Ultra 1 deals more damage, but has a longer recovery time.

Other Stuff

• Stamina increased to 800, stun increased to 900. In SSF4 it was 750 for both his stamina and stun ranking.

Overall

• The changes on SSF4 Arcade Edition happened only where they affect the way he is played.

• He looks weakened in the first glance, but he also got strengthened in various points, so please research his playstyle in SSF4 Arcade Edition.

J'aimerais savoir ce que les "pros" de Seth pensent (pour ceux qui ont pu y jouer en arcade).
Pour ma part je note surtout le fait que les bras ne vont plus s'étirer et la barre de vie plus importante (et stun).

Beaucoup disent que Seth est complètement différent en raison des bras qui ne s'étirent plus ainsi qu'en raison du dive kick qui a changé.
Effectivement les bras qui ne s'étirent plus est une énorme modification dans le gameplay. Pour ce qui est du Dive Kick je ne sais pas trop... je ne comprends pas bien comment il fonctionne dans l'AE.

Etant un débutant avec Seth je n'utilisais pas beaucoup le dive Kick (erreur je sais mais bon...) donc cela ne devrait pas trop me changer. En revanche c'était une excellente technique d'attaque surtout contre les personnage avec un bonne prise anti-air en normal (comme Sakura). Donc à voir ce que cela donne dans l'AE...
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Hado rekka

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Perso : SSF4 : Seth/Makoto & All Vampire Savior : Bishamon

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MessageSujet: Re: Seth dans l'SSF4 AE, vos commentaires?   Seth dans l'SSF4 AE, vos commentaires? I_icon_minitime15/4/2011, 18:13

j etrouve que rien n'a changé a part le saut HP enfin pour moi je le joue pareil a base d'aggro a la dive kick unsafe :bédo:

je le trouve encore plus craxx

sa dive kick a ete speedé malgre la reduction du blockstun et hitstun
sa super passe en integralité apres les mille pieds dans le coin
ses degats on ete uppé (le stun a ete reduit un peu ) son ultra 1 faits dans les 450 de degats c'est abusé des personne que j'aurais jamais tué sur console bah sont mort direct apres l'ultra O_O

son ultra 2 j'ai pas testé par contre


ha oui son mk est ultime il touche loin hitbox ameliorer il sort vite
son 2hp aussi donc les combo hp sb FADC 2HP son possible sur tout le monde maintenant

enfin je sais pas, mon pote a filmé des video de mon seth a arcade street (BB20 suivie de BB10 ^^ )

donc tu pourras te faires une idées de l'animal cuvée arcade
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